piątek, 1 kwietnia 2016

Sadzenie roślin

Dziś Prima aprilis, w którym to spłatano nam niezbyt przyjemnego figla. Kiedy przyszłam do pracy, mili panowie rozkuwali ścianę na korytarzu, żeby wstawić nowe drzwi przeciwpożarowe, bo tak wyszło z jakichś tam zaleceń. Mimo zamkniętych do pokoju drzwi, moje biurko pokrywała cieniutka warstwa kurzu, albo raczej pyłu. Napisałam na niej: poszłam na kawę i tak też zrobiłam. Najgorsze jest to, że drzwi miały być wymieniane po pracy, tak żeby nam nie przeszkadzał hałas i kurz, a tymczasem panowie zabrali się od rana. Gdybyśmy wiedziały, to byśmy przynajmniej drzwi wczoraj uszczelniły. Pracę zaczęłam więc dziś od porządków, bo nie było sensu czekać na panie sprzątające do popołudnia. Tym niemniej nie dało się tak przechodzić, żeby niczego nie dotknąć, zresztą teraz znów biurko nie jest idealnie czyste, że o krześle, z którego się kurzu zetrzeć nie da, nie wspomnę. Gdybym wiedziała, wzięłabym urlop albo przyszłabym w bluzie i jeansach, a nie w granatowym kostiumie, który wygląda teraz... niezbyt ciekawie. Całe szczęście, że dobrze się go pierze i to w domowych warunkach i że nie muszę biegać z nim do pralni, bo cały weekend mam już zaplanowany i nie pasuje mi tam podjechać. Wrr... muszę po pracy skoczyć na zakupy, a wyglądam... nawet nie jak budowlaniec, bo strój nie ten; totalny niechluj.

A wracając do tematu bloga, przypominam, że już najwyższy czas na wiele nasadzeń - zarówno drzewek, krzewów jak i roślin "z torebki". Jest dość ciepło i mokro, więc wszystko powinno się pięknie przyjąć. Czas również na ściągnięcie zimowych kopczyków i pozwolenie roślinom odżyć. Dobrze by też było niektóre podsypać nawozem. Także na balkonach można już wystawić wiosenne kwiaty. Podobno prognozy pogody są dobre i wkrótce będziemy się cieszyli słońcem i ponad 20 stopniami ciepła. Trzeba by również zrobić porządki z budkami dla ptaków oraz przejrzeć drewniane elementy na ogrodzie. Na przycinanie krzewów i drzew już niestety za późno, bo puściły soki. Jeśli prognozy się sprawdzą, w ciągu tygodnia będziemy się cieszyć zielonym światem.

Gratuluję tym, którym się udało kogoś nabrać i tym, którzy się nie dali nabrać :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz