piątek, 17 listopada 2017

Już prawie okres przedświąteczny

Nawiązując do poprzedniego postu - kopczyki dla róż zrobiłam. Inne rośliny zabezpieczyłam w miarę ich potrzeb. Zgrabiłam też resztki liści i ostatni raz skosiłam trawnik, a zatem ogród mam przygotowany na sezon zimowy :)


Jeśli chodzi tematykę bloga, czyli rozwiązania "dla domu", to przypominam o przeglądach, tym którzy jeszcze ich nie zrobili. Warto skonsultować z kominiarzem stan przewodów kominowych i zrobić przeglądy piecyków. Warto też zainwestować w czujniki czadu. To niewielki koszt biorąc pod uwagę inwestycję w bezpieczeństwo rodziny. No i oczywiście wietrzyć pomieszczenia - dla komfortu i świeższego powietrza (jeśli akurat w okolicy nie ma smogu), ale też aby zapobiec powstawaniu pleśni.


Późna jesień to czas, w którym zaczynamy rozglądać się za prezentami świątecznymi. Ja w tym roku zaczęłam od siebie i sprawiłam sobie nowego kompa :) Korzystając zresztą z wyprzedaży tegorocznych modeli. Żeby było jeszcze taniej, zamierzam stary sprzedać. Zresztą jest jeszcze w zbyt dobrym stanie, żeby zasilić ekośmieci, z którymi i tak mamy problem (tak globalnie). Zastanawiam się tylko jak by tu skutecznie wyczyścić dysk, żeby był nie do odtworzenia. Co prawda żadnych państwowych tajemnic na nim nie miałam, ale i tak nie chcę, aby jakiś amator hobbysta odtworzył moje prywatne zdjęcia czy dokumenty. Słyszałam, że jest coś takiego jak demagnetyzacja dysków, ale przypuszczam, że to sposób zniszczenia dysku, tak żeby nie można było go odczytać, ale przy okazji, nie można już z niego korzystać. A że dysk jest jeszcze dobry, więc może się przydać... W zasadzie, na dobrą sprawę lepiej by go było sobie zostawić... Chyba muszę pogadać z kimś bardziej biegłym w obsłudze kompa, bo moja wiedza raczej ogranicza się do spokojnego użytkowania, ewentualnie zainstalowania czegoś od czasu do czasu. A to trochę za mało w tym przypadku.


A teraz pomału trzeba się rozglądać za prezentami dla innych, szczególnie jeśli mają być zamawiane w sieci. Bo pomału zbliżamy się do czasu dłuższego dostarczania przesyłek przez pocztę i "zakorkowanych" paczkomatów... Wkraczamy w okres przedświąteczny. Co widać i słychać także w sklepach...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz